Alla inlägg under mars 2007

Av Ingrid - 21 mars 2007 17:17

Jag är tungomålstalande av trötthet..men än är dagens plikter inte förbi.O ringer upphetsat:" Tvätta mina joggingbrallor, jag måste ha dom som rekvisita till filmen!"Försökte intala honom att byxornas roll skulle kännas mer övertygande om de förblev smutsiga, men nej. Ner i tvättstugan. Blev raggad på av kärlekskrank granne vilket hade varit smickrande vilken dag som helst utom denna.Var beredd på att sparka upp sköljmedlet i röven på honom, men nöjde mig med att rulla med ögonen och sucka.Kasper har gjort illa sig i ögat och kräver daglig omvårdnad i form av salva och torkning. Mitt högra, numera sargade pekfinger, vittnar om Kasper brist på samarbetsvilja!Råttorna luktade....mindre rent och behövde badas.Om Hitler har fått det han förtjänar så ägnar han all sin tid i Helvetet åt att bada råttor på löpande band!Fler rivsår. Snart ser jag ut som en jättebräda luffarschack.Konstaterade också att mamma, som tror att det kostar pengar att spela in saker på video (?!)samt har även en gång i tiden trott att det krävs parabol till sagda video, är VÄLDIGT bra att lära sig saker som utmynna i någon form av pengainströmmning.Stereon? Glöm det, alldeles för många knappar. Dessutom är det för mörkt i hörnet där den står. (Man skulle kunna rikta en strålkastare dit, det skulle ändå vara för mörkt..)Videon? Inte en chans!Sladdlös telefon? Gränsfall. Om knapparna är tillräckligt stora..DVD? Skämtar du? Bredband? Javisst! Då kan man hålla koll på sina fiender samt vika ut sina tankar och åsikter i en blogg! Och man behöver inte ta hänsyn till någon annan heller.Dessutom kan man skicka sina jobba via mail, superbt.Internetgiro! JAA! Stålar! Totalkoll!(Internetgiro tog det mamma ungefär 30 sekunder att lära sig. Jag kämpar fortfarande efter 10 år med att försöka få henne att fatta hur man sätter på videon..)Den värsta formen av selektivt inlärande jag stött på, haha!

Av Ingrid - 20 mars 2007 14:40

(Här fanns tidigare en text som osade uppkastningar, rutten fisk och svavel över lågpannande existenser som borde skaffa sig ett liv. Eftersom jag vägrar låta sådana förpesta och ta upp någon som helst plats i mitt liv är den nu borttagen.)

Av Ingrid - 19 mars 2007 10:25

Söndagseftermiddagen spenderades på gymmet med en knapp timmes träning. Har helt sjuk träningsvärk idag och kan knappt lyfta armarna.09.05 imorse ringde en hurtig persiennförsäljare på dörren. Knappt två äpplen hög (hur ska han nå upp och montera eländena sen??) med näsan i hyllhöjd på mig. Sagda hylla skötte tydligen förhandlingen åt mig eftersom jag fick ett sanslöst bra pris på persiennerna med montering, haha!Det fanns även en miljon färger att välja mellan.Bordellrött? Lockande men, nej..Rosa? Kommer få rummet att se ut som en rå kotlett när solen skiner igenom..Grått? Hej, Berlin -86..Vitt? Men hallå...hur svennigt får det bli egentligen..Till sist enades O och jag, via telefon, om en kompromiss:Svarta med vit utsida! Coolt och mörkt på insidan, vitt på utsidan. Grannarna slipper ana allt fuffens som (potentiellt) kan pågå innanför.

Av Ingrid - 16 mars 2007 23:49

Hemsk dag på jobbet!14 timmar långt pass. Alla katetrar sprack och skvalade som Fontana Di Trevi. Kisskydden av plast var spårlöst försvunna och hemsjukvården lyste med sin frånvaro.Heja Socialomsorgen!!Go'natt, jag är välldi' tlött......

Av Ingrid - 15 mars 2007 10:24

Vårens rus fortskrider! Det är underbart!O kom hem 00.25 i natt efter att ha "plågats, svettats och nästan grinat av uttråkan" igenom 3,5 timmar Richard III på Stadsteatern. Rask morgonpromenad med Uno, man tänker så bra när man går fort och länge. Rustade mig inför att ringa firman som ska göra nya persienner till oss.Förberedelserna är viktiga! Rösten ska vara kvittrig men inte gäll (tänk Marilyn Monroe i "Some Like It Hot"). Utstråla självförtroende men ge intryck att personen du talar med är den enda i hela världen som är kapabel att hjälpa just DIG (ni anar inte vad smicker kan få människor att göra..).Dessa relativt enkla steg ledde idag till att jag dels lyckades få persiennkillen att komma redan på måndag och mäta fönstren samt ta med massor av färgprover och dels att jag lyckades få 30% på hela ordern trots att det erbjudandet gick ut i tisdags.Damn, I'm good!!

Av Ingrid - 14 mars 2007 17:06

Ledig dag, solen skiner och O kommer vara borta hela dagen/kvällen.Vad gör man?Rycker upp hemmet, lagar rullgardinen som varit trasig ett halvår (min succé i det fallet är en kombination av Mors listighet och Fars händighet)och sitter på balkongen och spanar på grannarna som i (väldig svensk) hysterisk soldyrkan redan dragit fram utemöblerna.Ah, putsade fönstren också! Alla tanter tittade avundsjukt och skyndade sig att göra samma sak. Min gissning är att antalet lårbenshalsar som offrades uppgår till minst 2.Dagen roligaste iakttagelse: Eukanuba*-bilen som stog parkerad utanför thairestaurangen klockan 8 i morse...*= hundmatsmärke

Av Ingrid - 14 mars 2007 01:15

Har ju glömt att skrävla om mina motionsprestationer senaste dagarna:Söndag - tränade på gymet (30 min. styrka, 30 min. kondition)Måndag -1 timmes promenadTisdag - 40 minuters promenadKlockan är snart kvart över ett..O svär för att en bit tandtråd fastnat mellan gaddarna..Uno ligger under skrivbordet och släpper sig...go'natt Sverige.

Av Ingrid - 13 mars 2007 08:37

VÅR!Trots viss smolk i den Igurtska bägaren i form av folk som är ofattbart dumma och korkade (och borde därför få vissa av sina kroppsdelar modifierade med slö smörkniv - å andra sidan är alla förändringar på berörda personer till det bättre)så är det för övrigt oförskämt bra.Mina fönster har samma utseende som prickig korv, måste idka major sanering. Ser ni imorgon en notis som lyder ungefär: "Kvinna i 27-årsåldern störtade från fönster på första våningen - förstörde sin grannes Mercedes" så är det förmodligen jag.Nu - promenad med Uno i solskenet. Måtte jag inte bli solbränd. Jag klär i aristokratiskt vitt nylle.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards