Direktlänk till inlägg 18 juli 2007

Jag - en guru?

Av Ingrid - 18 juli 2007 18:09

Badpremiär!

Efter att ha veckohandlat med O (snikade åt mig den sista laxen på  extrapris framför ögonen på en stressad kvinna med hundra ungar klängades på vagnen....på Willys råder djungelns lag!) så stack vi ner med cyklarna och badade i havet borta vid Ringvägen.

O var en kruka och satt på en klippa och tjöt varje gång vatten stänkte upp på hans ben.

Själv simmade jag runt en lång stund; jätteskönt!

Cyklade hem, tog en långpromenad med Uno och lyssnade vidare på "Kalle Och Chokladfabriken" (jag är jättebarnslig och det står jag för..).


Vad ska lagas till middag? Det lutar åt spenatpaj med sallad och fetaost.


De ringde från jobbet, två stackars sommarvikarier som behövde goda råd. Enligt vår chef har de tjejerna utsett mig till allvetande guru.

Undrar om det är pga. skräck eller beundran? Hoppas det är en blandning.


 
 
elaina

elaina

19 juli 2007 00:44

Hell Dig Oh Igurt Guru!
Spenatpaj låter som perfekt torsdagsmat, eller hur? (har ett paket spinach i früsen som behöver tömmas, räkor passar det till månntro, hm?)
Vem är det som läser Kalle&CF? Vore nå´t att ha i bilCDspelarn på semestern. (hos oss har alla barnasinnet i behåll!) Lyssnar i dagarna på Röde Orm som Gunnar Sjöberg läser med 60tals intonation: mycket passande! Man flyger direkt tillbaka i historien.(så gott att höra att även en så beläst människa som Din Mor länge levat i den tron att författaren hetat Franske Bengtsson. Först nu i s.k vuxen ålder som jag insett att karl heter Frans G. Bengtsson)
Avslutningsvis så utmanar jag Dig på att lista tre Favoritsaker, klicka på min länk å läs mera...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se/2007/07/17/205675-up

 
Ingen bild

mamma

19 juli 2007 08:42

Hmmm... det är bra att ha balans...

Smarrig mat = lite action
Helhjärtad arbetsinsats = respekt

Kram/Din mamma

 
Ingen bild

Stora-syster

19 juli 2007 13:10

Kära Lilla-syster! Jag minns den tid då Du kunde ligga i badet hur länge som helst och kunde få Dig att gå upp.
Guru?! självfallet

 
Ingen bild

Ingrid

19 juli 2007 13:54

Elaina:
Det är geniet Ernst-Hugo Järegård som läser "Kalle"!
Räkor är perfekt till spenat, try it you'll like it! :)

 
elaina

elaina

20 juli 2007 03:47

Åh Ernst-Hugo!
Måst lyssnas på, innan årets slut.
Sova? vem då?? Jag???
Har ju semester...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards