Direktlänk till inlägg 24 juli 2007

På målsnöret..

Av Ingrid - 24 juli 2007 20:46

Varför ska jag alltid ge mig i kast med riktiga idiotprojekt vid de allra sämsta tidpunkter?

Idag, när jag egentligen borde sitta insvept i en filt och kurera min förkylning med Wodehouse och te, satte jag istället igång med major storstädning.

Här skulle dammsugas under sängar och skåp, allt skulle dammas, växter omplanteras (solrosen blommar!), hunden badas..!

Jag lyckades, föll på målsnöret med en blöt hund som slet i kopplet och ville ut. I samma sekund ringde mobilen och jag svarade med viss irritation och snoret rinnande.

I en sekund trodde jag att det var en desorienterad strokepatient, men det visade sig vara min Mor General Svammelman som enlig egen utsago "hade tråkigt".

Hon avkrävde mig löfte att vid tillfälle köpa henne en Arne Anka t-shirt, ville omedelbart veta vad affären hette och tack vare min skarpa hörsel hörde jag hur hon googlade efter telefonnummret dit trots att hon antagligen försökte knappa mycket tyst på tangenterna..

Förbjöd henne att ringa och trakassera de stackars butiksanställda eftersom de säkert redan har ett helvete och lovade att skaffa t-shirten inom kort.


Lyckades tillslut slingra mig ifrån Mors sällskapliga och något omständiga uttråkan, torkade hunden och belönade mig själv med rökt makrill och hemmagjord potatissallad.


Nu ska jag se det senaste avsnittet av Midsomer Murders.

Go'natt!

 
 
General Svammelman

General Svammelman

24 juli 2007 21:46

Så snällt!

Hoppas att Du ävenledes kom ihåg att spela in Dagens Mord i Midsumer , så lovar jag... och försekrar... att inte ringa o tjata mer!

Mamma

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Ingrid

24 juli 2007 22:33

För all del...och MM spelas in som vanligt!

 
Ingen bild

Svammelman II

24 juli 2007 22:34

PS Dagens blogg var tillräckligt rolig för att tillfredställa äv en högt ställda krav från en kräsen publik.

Därmed kan mor nöjd dra sig tillbaka.

 
Ingen bild

Ingrid

24 juli 2007 22:36

Offentlig förödmjukning och påpekande av löjliga stavfel är något min av förkylning sköra själ inte tål just nu.
Därav censuren.

Puss o kram/I

 
Ingen bild

Mor

24 juli 2007 23:03

Men var det inte bra hopsatt - alltså även kommentaren? Tänk på underhållningsvärdet! Tycker nog den hade kunna slinka förbi... No offence!

Mor/klagande

 
Ingen bild

Ingrid

24 juli 2007 23:06

Förvisso...
Jaja, skriv citatet igen då om du vill.
Go'natt.

 
Mor

Mor

25 juli 2007 07:22

Ang I-bloggens karaktärsmord på ovanförmälde Svammelman... Känner mig som PG Wodehouse när han fick hån och kallades Performing Flea: "I believe it was meant to be complimentary..." Hi hi...

http://www.geocities.com/kennelulvus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards