Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Ingrid - 3 oktober 2007 12:58

Dagen har hittills mest präglats av ambivalenta känslor inför arbetsintervjun på fredag. Det är nääääästan så att jag hoppas att jag inte får jobbet.....

För om jag får det innebär det en massa bax och grejer runt omkring som måste fixas, MEN det leder också i slutänden till massor av trevliga saker också. Åh, varför ska det kännas såhär?!

Jag vet, jag talar i gåtor men vill inte berätta mer förrän jag vet hur saker och ting blir.

Jag mår seriöst lite pyton just nu.


Överväger att börja prenumerera på DN igen, den enda tidning som ger någon slags utdelning när det gäller nyheter och kultur utan att man får silikonbröst och kändisars senaste könsjukdomar uppkört i nyllet.

Det kostar dock en smärre förmögenhet; 256:- i månaden med autogiro. Eller är det så mycket? Jo, det är det. Man kan visseligen välja att bara få tidningen på söndagar, men det blir ju ännu dyrare per tidning räknat.

Ska fundera på saken. Känner mig intellektuellt uttorkad så det kan vara värt det.


Har bakat skink- och broccolipaj till min plikttrogne man som just nu delar ut post i Haninge. Jag har ingen lust med nånting alls. Blä.

Idag är en sån där dag då jag mest går runt och hatar: regeringens mörkblåa och verklighetsfrånvända politik, gubben på översta våningen i vårt hus som stinker herrparfym så lukten sitter kvar i trappen flera timmar, att badhuset i Ösmo har stängt och att vår ugn inte går att göra ren.


Nu ska jag gå ut och leta upp någon som är otrevlig mot mig så att jag får en anledning att ge personen ifråga en fet smäll.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards