Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Ingrid - 20 oktober 2007 16:19

Gårdagen ägnades åt en roadtrip med mor och våra respektive hundar Uno, Jack och Gunvald. Styrde färden mot Småland och Sänningegården för att spana på fina valpar.

Tilltvingade mig tusen kisspauser eftersom jag har en blåsa stor som ett hallon ("Nej Ingrid, vi KAN INTE stanna på motorvägen!") och tjöt av besvikelse vid varje missad rastplats.


Besökte min mormors födelseort och fick en snabb-guidning av mor samt diverse släkthistorier.

Hos Sänningegården rådde totall idyll och valparna var otroligt fina, så roligt att få se! Fick även träffa både gamla och nya bekanta som dök upp och gjorde besöket till en totalupplevelse.

Sneglade på klockan: 18.20 Jag hade i ett svagt ögonblick sagt till Ola att jag skulle vara hemma vid 20-tiden typ...jo, tjena....

Vi föste in alla hundar i bilen (vi tror vi fick med oss rätt djur hem...), sa mors och på återseende till alla och for mot Stockholm.

Mor hade lovat att köra hem eftersom att sitta på ett pendeltåg en fredagkväll är inte sådär hemskt jättekul...), otroligt snällt.


Dock blev hemfärden något försenad: i höjd med Linköping upptäckte jag ett par blåljus i backspegeln.

"Fan, vad nära snutarna ligger oss, undrar vad som har hänt", kommenterade jag och i samma sekund gick det upp för mig at det förmodligen var oss de ville något! Vad hade vi ställt till med (den här gången)?!

Skildringen av händeförloppet går att läsa på mors blogg...

Allt jag kan säga är att som gammal vänsteraktivist så kände jag impulsen att huka mig på marken och ropa "Polisbrutalitet!" kittla i ryggraden..för säkerhets skull liksom.


Lite skärrade men ändå lite nöjda med att vara "bad girls" som vår vän Erik kallade oss körde vi hemåt efter att ha stärkt oss med Statoils tvivelaktiga mat.

Mor sjöng psalmer och diverse onämnbarheter oavbrutet högt och illa för att hålla sig pigg, jag insåg att jag befann temporärt i helvetet.

Strax efter 23 släpptes jag och Uno av utanför porten, trötta men glada.


Idag har jag tränat på gymmet, mina ryggkotor hade antagligen pressats ihop efter 10 timmar i en bil och behövdes sträckas ut. Kände mig som en krympling imorse, men nu känns det bättre och jag ser fram emot kvällens höjdpunkt: italiensk afton!

Vi har inhandlat mozzarella, parmaskinka, ruccola och färska oliver i vitlöksolja. Det kommer bli så sjukt gott. Jag ska t.om göra egna krutonger. Det ni..


 Trevlig helg!





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards