Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Ingrid - 15 oktober 2007 11:32

Jag samlar på Expressens utgåvor av klassiker och lyckades bomma förra veckans "Mrs. Dalloway" av Virginia Woolf.

I vanliga fall brukar Willys här nere ha kvar böckerna tills nästa veckas utgåva kommer men nu var de redan slutsålda.

Så, om någon som passerar en butik som säljer kvällstidningar och råkar se nämnda bok....den kostar 59:- och man behöver inte köpa tidningen (iallafall är det så här).

Jag kommer vara min välgörare evigt tacksam!

Av Ingrid - 15 oktober 2007 09:56

Rundade av helgen med ett biobesök tillsammans med Ola igår. Otroligt mysigt att äta middag och sen cykla ner på stan i skymmningen till biografen. Varför gör vi inte sånt betydligt oftare?

Vi såg "This Is England" (vi har båda a very soft spot för allt som har med brittisk arbetarkultur och subkulturer att göra samt skildringar av allt elände Thatcher ställde till med). Jättebra film, dock inget rosaskimmrande tjola-hoppsan direkt så förväntar er ingen romantisk komedi utifall ni har förmånen att se den.

Ola och jag satt och väste kritiskt till varanda saker som "The Specials släppte nog inte den där låten förrän ett par år senare...det här ska ju vara -83" och "Inte en chans att någon i England hade Misfits-tshirts då, de var ju knappt kända ens i sitt hemland).

Man kan liksom inte låta bli när det faktiskt råkar röra sig om något man känner till och to.m är ganska bra på...

Usch vad det lät självbelåtet, men jag tror ni förstår hur jag menar?


Har inlett morgonen storslaget med en timmes harvande runt elljusspåret släpandes en sinnessjuk västgötaspets som skällde på stubbar och pinkade på alla stolpar. Lästa häromdan om att man någonstans uppmärksammat problemet med att hundars urin fräter på lykstolpar.

DET har vi varit medvetna om länge....det är en fråga om dagar innan stolpen utanför vår port ger vika..


Min senaste kulinariska begivenhet heter tonfisk på knäckebröd. Busenkelt; blanda en burk avrunnen tonfisk med 2 matskedar lättcremefraiche, bred ut på en knäckebrödsskiva (inget smör) och toppa med skivad purjolök. Världens bästa lättlunch/mellis! Röran räcker lätt till två stora mackor, jag brukar spara hälften i kylen för det håller sig iallafall ett par dagar.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards