Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av Ingrid - 27 oktober 2007 21:54

Skjut mig.

Mina grannar i huset mittemot har fest...högljudd sådan.

Jag har absolut ingenting emot liv och rörelse, det ska märkas att det bor och lever folk i kvarteret.

Med det här slår allt!

Fönstren är öppna på vid gavel, ut strömmar förfärlig musik i form av Carola och annan dynga (självfallet med högljudd allsång också), berusade människor hänger i klasar ur fönstren, glas krossas mot asfalten och samtliga individer är utklädda på olika motbjudande sätt.

Det dånar längs hela gatan och jag hör hur mina grannar förtvivlat dunkar i väggarna i tron om att det är någon i vårt hus som väsnas.

Och de spelar...samma.....jävla....låtar....om..och..om..
igen.

Jga blir sinnessjuk snart!






Av Ingrid - 27 oktober 2007 11:46

Har just vinkat av Ola som ska in till staden och slå runt med en likasinnad vän. Hurra, jag har en lördagkväll på egen hand!

Ska ut på en långpromenad med Uno, äta något riktigt gott till middag som jag är ensam om att tycka om (typ lapskojs) och kolla på en miljon avsnitt av Midsomer Murders.


Apropå lapskojs, är det någon förutom jag som äter sånt fortfarande?

Jag kommer vara mina föräldrar evigt tacksam för att vi blev uppfödda på sån mat samt lärde oss laga det också.

Hade lapskojs med mig till jobbet nån kväll för några veckor sen och folk häpnade, visste inte vad det var..

Jag minns att pappa brukade laga en korvrätt som var vansinnigt god. Det var två sorters korv...en stark och en som var grå, tror jag. De mosades och stektes till en gröt (det var godare än det låter!) och serverades med kokt potatis och rödbetor.

Vad kallades det? Är det något farsan uppfann eller är det något etablerat?

Ska försöka återskapa den rätten..








Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards