Direktlänk till inlägg 27 oktober 2007

Gräsänka

Av Ingrid - 27 oktober 2007 11:46

Har just vinkat av Ola som ska in till staden och slå runt med en likasinnad vän. Hurra, jag har en lördagkväll på egen hand!

Ska ut på en långpromenad med Uno, äta något riktigt gott till middag som jag är ensam om att tycka om (typ lapskojs) och kolla på en miljon avsnitt av Midsomer Murders.


Apropå lapskojs, är det någon förutom jag som äter sånt fortfarande?

Jag kommer vara mina föräldrar evigt tacksam för att vi blev uppfödda på sån mat samt lärde oss laga det också.

Hade lapskojs med mig till jobbet nån kväll för några veckor sen och folk häpnade, visste inte vad det var..

Jag minns att pappa brukade laga en korvrätt som var vansinnigt god. Det var två sorters korv...en stark och en som var grå, tror jag. De mosades och stektes till en gröt (det var godare än det låter!) och serverades med kokt potatis och rödbetor.

Vad kallades det? Är det något farsan uppfann eller är det något etablerat?

Ska försöka återskapa den rätten..








 
 
Ingen bild

Lisbeth

27 oktober 2007 13:41

Far införde rätten, kanske är det nåt från skärgården eller flottan?

Hur som; man tager två stångkorvara och ett isterband och steker dessa tillhopa (kan vara en av varje sort), jättegott med kokt potatis och rödbetor.

Mors & grankott lilla människobarn!

 
Ingen bild

Lisbeth igen

27 oktober 2007 13:42

Är det någon som kan receptet på Ville Mobergs stångkorvssoppa???

 
Ingen bild

Ingrid

27 oktober 2007 13:48

Jaa! Just det, stångkorv och isterband var det ju! Ska banne mig laga det ikväll, det är så sjukt gott och jag har inte ätit det på säkert 15 år..
Fråga Far var han fått det ifrån!

Har Googlat på Villes soppa utan resultat..

Kramar

 
Åsa

Åsa

29 oktober 2007 15:34

Lapskojs gillar jag med och resten av familjen (mannen och två barn).
Men kanske inte så vanligt numer?
Gott är det i allafall och lätt lagat.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

29 oktober 2007 16:16

Lapskojs som är så gott! Med rödbetor till. :)

http://www.luneas.bloggagratis.se

 
elaina som bjuder in Dig till sig...

elaina som bjuder in Dig till sig...

30 oktober 2007 22:22

Åå, då tror jag att Du sku gilla en av mina Favoriter = isterbandslåda...
=0)
ps: "SameKul-s" är åsså gott!

http://elaina.bloggagratis.se/2007/05/10/143684-hu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards