Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Tenta med förhinder

Av Ingrid - 12 oktober 2007 23:08

Har haft tenta idag. Det gick nog hyfsat... men på vägen dit inträffade något helt osannolikt.. Cyklade mot skolan i lagom stressat tempo, kände plötsligt att det gick ovanligt trögt. Ena benet på mina fladdriga byxor hade fastnat i kedjan!

Jag har cyklat i dessa byxor säkert hundratals gånger, men just det här morgonen fastnat skiten.. This could only happen to me.

Vad göra? Ta av sig byxorna och riskera att ett antal bilar hamnar i diket?

Slita sönder byxorna? Aldrig, de är mina favoriter. Och ni var det 20 minuter till tentan. Gah!

Tålmodigt stå och balansera på ett ben och lirka loss det? Jo men visst...

Det tog ett par minuter men kändes som timmar.

 ----------

Hade fått en rolig kommentar från stället där vi åt vårt julbord förra vintern. De hade hittat mina ljubelrop i bloggen och ville citera den på sin hemsida! Vad kul!

http://igurt.bloggagratis.se/2006/12/10/50163-nu-sa-kommer-julen-nu-ar-julen-haaar/


 
 
Ingen bild

Lisbeth

14 oktober 2007 09:02

Har förståelse för att julbordsmakarna villa ha med din recesion! Far och jag tyckte det är jätekul!
Denna hysteriskt roliga nedstigning i krogvalven kunde platsa i vilken historia som helst av Nilson Piraten...

 
Ingen bild

Mor igen

14 oktober 2007 09:04

Hu vilken stavning, det är väl för tidigt på morgonen! Ska aldrig mer klaga på andra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards