Alla inlägg den 3 februari 2007

Av Ingrid - 3 februari 2007 23:33

O är borta på partaj, jag tillbringade kvällen hos hans föräldrar. Åt god middag och tittade med skräckblandad förtjusning på Melodifestivalen. Kikade in i marsvinburarna när jag kom hem. Alla öron och näsor hela än så länge. Inget spån på golvet som skvallrade om slagsmål. Jippie!Go'natt, kära vänner.

Av Ingrid - 3 februari 2007 13:10

Just nu tittar jag på tre enorma rumpor (peruanen Obelix och rexarna Odysseus och Gasolin) som gungar i takt med gurkätandet som pågår i den främre delen...O's kommentar: "Titta! Tre vänner"Kunde inte ha sagt det bättre själv. Ha! Och folk säger att vuxna avelshanar inte går att sätta ihop!(Påminn mig inte att jag har sagt det när jag imorgon bitti hittar samtliga hanar med kluvna öron...)

Av Ingrid - 3 februari 2007 11:05

Upp 07.10 och stack direkt ut på en morgonpromenad med Uno. Chockade mig själv med att halv-lufs-jogga 300 meter!Det är häftigt att inse vad man faktiskt klarar av..Upprymd av framgången satte jag igång med att byat spån i burskåpet samt råttburen. Utförde också en rokad: halvcuyen Quasimodo som har varit socialt missanpassad och bott ensam ett bra tag nu fick flytta ihop med lilla dark eye white-hanen Wrom. Store fine Gasolin fick flytta in hos jättepjäserna Obelix och Odysseus. Mellanväggar plockades bort och spån byttes.Jag höll tummarna och stack fingrarna i öronen, beredd på bråk och skrik...Lite rumpvaggning och kurrande såklart, men annars verkar pojkarna ha accepterat sina nya kompisar. Jippie!A win-win situation; alla fick större utrymme och ingen behöver bo ensam.Av trötthet och förvirring lyckades jag dock hälla smutsigt spån i säcken med rent spån. Gaaah! Helvete!Hädanefter ska jag köpa gröna smutssäckar så jag kan skilja dom från de svarta...Kasper säger "Tjena!"

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards