Alla inlägg den 16 februari 2007

Av Ingrid - 16 februari 2007 21:18

Drar norrut imorgon bitti för att hälsa på i föräldrahemmet!Mycket som ska ordnas innan dess: väskan ska packas, Kasper ska ha sin medicin, Uffe ska få framtänderna filade (två har gått av och de andra två får inte bli för långa. O ska intrueras i djurskötsel (han ska ifs vara borta och filma större delen av helgen men ändå..)Favvobyxorna trasiga! Vilket mörker! Måste lagas..Surrealism: O står i jalingarna, tränar med hantlar och lyssnar på brittisk punk. Home sweet home.---------Skorna är beställda!

Av Ingrid - 16 februari 2007 15:31

Idag var jag på allra suraste och ondaste humör när jag gick hem från jobbet, kombination av trötthet och dåligt väder...tur att ens tankar inte hörs högt!Då skulle det låta ungefär såhär (kursiv text är mina tankar):Närmar mig Ica Kvantum, med dålig hållning och mord i blicken. Beslutar mig för att ta en vagn. Det står folk ivägen, kvinnor i flock som pladdrar om hjärndöda saker."Stå inte här och häng era gamar. Gå hem och ta på er en bh!"Sliter åt mig en vagn, sätter kurs mot grönsaksavdelningen. Små otäcka barn står och kladdar på MINA äpplen. Köper apelsiner - allt med skal är garanterat barnkladdfritt."Grrr..rör mig inte. Var tysta. Försvinn."Vidare in mot mjölkdisken. En tant står ivägen samt öppnar varje kartong och kollar alla ägg. Har god lust att "råka" putta till hela stapeln med äggkartonger men behärskar mig.Står och väljer mjölk. Det tar en stund eftersom jag måste fundera på hur många paket jag behöver. Upptäcker att en individ har ställt sig knäpptyst bakom mig och tror att jag via telepati ska upptäcka henne och flytta på mig. "Tror du jag är Saida eller!?"*Mot kassan! Den är en mil lång. En kvinna berättar om sina underlivsproblem för en (förhoppningsvis) väninna. Jag överväger att lämna tillbaka svampsåsen till kvällens kotletter."Snälla, var tyst. Här, ta 500 spänn. Bara du är tyst"Väninnan kontrar med ännu värre historier. Jag vill spy."Är ni försöksutsläppta från någon institution?"Alla barn gallskriker.Jag svettas.Kassörskorna är 15-åriga praoelever. Kön rör sig inte."Är ni förlamade? Är det här ett Samhall-projekt??"Äntligen min tur.Blir vansinnig när min vitkål slås in som dyr salladskål.Håller på att glömma pantkvittot. Blir opropotioneligt glad över att få 4,50 i rabatt.Kassen spricker i samma sekund som jag börjar gå mot utgången. Vill sparka på alla som står ivägen."Rör på er! Sluta prata om Melodifestivalen! Åk hem!!!"Jag är en hemsk människa..*(Copyright min äldsta syster)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards