Alla inlägg den 19 februari 2007

Av Ingrid - 19 februari 2007 15:48

(Stora-Syster behöver absolut inte skämmas för uteblivet inköp av matta! Har största förståelse för späckat schema!)Angående mattan..Att köpa den var som en fars. Stolpade in på Rusta i Norrtan och gick målmedvetet mot mattorna. Det fanns hundratals! Kollade runt och beslöt mig för att be om hjälp. Högg tag i en finnig nolla och frågade efter sagda matta, zebramönstrad och 140 cm lång.Han såg inåtvänd ut och gick bort till en hylla och plockade fram en rund (!!) liten sak som var max 50 cm i diameter(!!)."Nej, den är avlång och 140 lång", upprepade jag tålmodigt.Nollan ringde då till någon övernolla som hade koll på lagret.Tydligen hade dom inte mattan...hade aldrig haft heller.Men med en blodhunds hängivenhet började jag på egen hand gå igenom alla högar, ställ och korgar som fanns.Efter ungefär en kvarts letande, krypande, klättrande och svärande..DÄR! HA!I ett ställ stod den, ihoprullad och inplastad.I trimuf halade jag upp mattan på axeln, tackade i förbifarten för hjälpen och bar mitt byte mot kassan.Skam den som ger sig!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards