Alla inlägg den 4 februari 2007

Av Ingrid - 4 februari 2007 17:09

Hittat i min bok "Nutidsmat och hemhushållning" från 1952.Angående biografer:"De föräldrar, som inser att det är bättre att spara ihop biopengarna till en utflykt i naturen eller till att skaffa en skioptikonapparat* som man gemensamt kan glädja sig åt, kommer visseligen förlora två timmars söndagsro men istället vinna ett mycket rikare och närmare till sina barn än om de låter dem se en cowboyfilm eller Tarzanfilm som bara kan snevrida deras begrepp om verkligheten".Underbart!(* = Dåtidens variant av overheadapparat för att visa bilder)

Av Ingrid - 4 februari 2007 13:02

Lägenheten är iskall! Elementen är på, ändå känns mina händer som två paket varmkorv i Sibirien. O kom hem tidigt i morse, väste "hej" och stupade i säng. Uno slängde sig glatt upp och joinade husse under täcket. Öronstatusen hos marsvin: samtliga intakta fortfarande.Dagar tills vår telefon (påstås) ska fungera igen: 3.Spanar efter jobbannonser. Just nu verkar det lönlöst. Alla kräver att man ska ha körkort. Men hallå, om man jobbar i hemtjänsen (vilket är jag mer än kvalificerad för) är man ju alltid två. Hur svårt kan det vara?"Ok, du kör och jag tvättar liggsår. Deal?"Funderar på att trava upp till Socialförvaltningen i Norrtälje, kedja fast mig i entrén med en låda med kopior av min CV och betyg att dela ut till samtliga som passerar, svälja nyckeln samt vägra gå därifrån förrän de gett mig ett jobb.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards