Alla inlägg den 13 februari 2007

Av Ingrid - 13 februari 2007 19:27

Såhär ser en dag i Ingrids liv ut:06.00Vaknar av att O störtar upp. Somnar om.07.00Vaknar av att O ropar hejdå och försvinner ut genom dörren.Masar mig upp, stapplar in i badrummet och försöker återställa mitt ansikte till det skick folk är vana att se det i. Processen försvåras av att Uno piper i hallen och marsvinen gastar i köket.07.15Äter frukost, matar marsvinen och rastar Uno.07.45Cyklar till jobbet, svänger förbi O's föräldrar med nyckeln eftersom de generöst tagit på sig att rasta Uno under dagen.08.15-16.15Jobbar! (Kan innebära allt ifrån skriva rapporter, sköta om hushållet, säga saker som "Nej, korkunderlägget till kastrullerna går inte att äta" eller rent medicinska vårduppgifter av vitt skilda slag. Man får lära sig mycket nyttigt i det här jobbet, utvecklande på alla möjliga sätt).16.40Cyklar och hämtar nyckeln.Hemma!Byter om till joggingskor och mjuka byxor, tar ut Uno på en långsväng på kanske 40 minuter.17.30Duschar och lagar mat (dock ej samtidigt).Ringer kanske till Mor och frågor något imbecillt i stil med "Kan marsvin äta rödkål?".18.00O kommer hem och vi käkar. Diskar.18.30Jag skäller på O för att han inte plockat upp sin matlåda ur väskan.19.00Rastar Uno.O kollar på film och jag sitter vid datorn och kollar mailen, skriver på bloggen och läser andras, kollar runt på skojiga sidor och lyssnar på musik med hörlurar.Tror var 10:e minut att O säger något och gastar "Va??". Det visar sig bara vara ljud från filmen. 21.00O tränar. Uno blir galen av lycka och ska helst vara med. O låser in sig i köket och tränar.22.00Matar marsvinen och råttorna. Kaninen Abacus och råttorna får springa lösa en stund. O blir kallsvettig och bevakar alla elsladdar. 23.00Sista kvällsrundan med Uno.Gonatt!

Av Ingrid - 13 februari 2007 17:27

Idag har alltid gått fel! Allt elände som kan tänkas hända HAR hänt.Elände 1:Morning has broken och också den sista persiennen i vardagsrummet. När solens första strålar letade sig in i vår lya skulle jag dra upp persiennen...pi-ong! Skiten gick av och fastnade på snedden tvärs över fönstret. Snyggt! Så nu är samtliga fyra persienner ur funktion.Jättebra och praktiskt..Så nu måste vi ta tag i realiteter och fixa nya. Jag ringde till stans enda butik som tillverkar sagda prylar och fick bokstavligen hjärtklappning när jag fick veta vad de skulle kosta. Jaha, nu ska man straffas ytterligare för att man bor i ett äldre hus med omoderna fönsteranordningar!Elände 2: Djuraffären i stan har slut på stora hösäckar! De kommer bara ha små 25 liters i allafall ett par veckor till.För icke invigda så är 25 liter hö ingenting. Det äter mina djur på 1 1/2 dag ungefär.Dyrt kommer det bli... Grrr...Elände 3:Halka på vägen hem från jobbet och landade på svanskotan."Nej men hoppsan"...sa jag inte. Dagisbarnen som gick snett bakom med bleknade och höll hårdare i frökens hand när min osande ström av svordomar kom.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards