Alla inlägg den 23 februari 2007

Av Ingrid - 23 februari 2007 20:48

Tänk vad saker kan svänga..Igår låg jag princip i fosterställning, oförmögen att ta några som helst initiativ. Allt var skit, jag fick inga jobb och hela världen var dum.Idag: chefen ringde imorse och gav mig ett heltidsvik. Hurra!O följde frivilligt med och veckohandlade samt gick ut med Uno. Spledid!Det är städat hemma, to.m spisen är renskrubbad. Jippie!Allt känns genast bättre. Firar med vegetarisk lasagne och Guinness. Italiensk/irländsk crossover när den är som bäst.Trevlig helg!

Av Ingrid - 23 februari 2007 00:51

O ringde från pendeltåget vid 19 och föreslog middag på Källaren Lydias nere på stan. Splendid!Undertecknad skyndade sig att hänga på sig någon trasa (kriterier: helt, rent och framförallt varmt!) och stack sen ner och hoppade på tåget vid vår station. Åkte ner till slutstationen och fiskade upp O som satt i en annan vagn.Det blåste så in i h-lvete! Värmen inne på Lydia var ljuvlig och maten likaså.Festade loss på plankstek med spritsat potatismos, sparris och ratatouille. Glass och Baileys till efterätt. ("Käre Gud i himmlen, jag lovar att träna varje dag nästa vecka".)Nu har O lov i 10 dagar. Hur ska jag stå ut att ha en annan människa som är hemma hela dagarna?När ska jag städa??

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards