Direktlänk till inlägg 16 februari 2007

Terror på Ica Kvatnum

Av Ingrid - 16 februari 2007 15:31

Idag var jag på allra suraste och ondaste humör när jag gick hem från jobbet, kombination av trötthet och dåligt väder...tur att ens tankar inte hörs högt!Då skulle det låta ungefär såhär (kursiv text är mina tankar):Närmar mig Ica Kvantum, med dålig hållning och mord i blicken. Beslutar mig för att ta en vagn. Det står folk ivägen, kvinnor i flock som pladdrar om hjärndöda saker."Stå inte här och häng era gamar. Gå hem och ta på er en bh!"Sliter åt mig en vagn, sätter kurs mot grönsaksavdelningen. Små otäcka barn står och kladdar på MINA äpplen. Köper apelsiner - allt med skal är garanterat barnkladdfritt."Grrr..rör mig inte. Var tysta. Försvinn."Vidare in mot mjölkdisken. En tant står ivägen samt öppnar varje kartong och kollar alla ägg. Har god lust att "råka" putta till hela stapeln med äggkartonger men behärskar mig.Står och väljer mjölk. Det tar en stund eftersom jag måste fundera på hur många paket jag behöver. Upptäcker att en individ har ställt sig knäpptyst bakom mig och tror att jag via telepati ska upptäcka henne och flytta på mig. "Tror du jag är Saida eller!?"*Mot kassan! Den är en mil lång. En kvinna berättar om sina underlivsproblem för en (förhoppningsvis) väninna. Jag överväger att lämna tillbaka svampsåsen till kvällens kotletter."Snälla, var tyst. Här, ta 500 spänn. Bara du är tyst"Väninnan kontrar med ännu värre historier. Jag vill spy."Är ni försöksutsläppta från någon institution?"Alla barn gallskriker.Jag svettas.Kassörskorna är 15-åriga praoelever. Kön rör sig inte."Är ni förlamade? Är det här ett Samhall-projekt??"Äntligen min tur.Blir vansinnig när min vitkål slås in som dyr salladskål.Håller på att glömma pantkvittot. Blir opropotioneligt glad över att få 4,50 i rabatt.Kassen spricker i samma sekund som jag börjar gå mot utgången. Vill sparka på alla som står ivägen."Rör på er! Sluta prata om Melodifestivalen! Åk hem!!!"Jag är en hemsk människa..*(Copyright min äldsta syster)

 
 
Ingen bild

Mor

16 februari 2007 16:19

Nej, Du är ingen onding, det är det hemska arvet.

 
elaina

elaina

17 februari 2007 12:33

Tack för Dagens Garv! Många igenkännande situationer. Skratta så mycket jag orka åt Dina kursiverade kommentarer. Det va skönt, precis vad jag behövde!

http://elaina.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

19 februari 2007 16:03

haha.. jag tror du har drabbats av vintergnällsjukan. det har nämligen jag. men den lär ska gå över lagom till våren.

http://creativeslacker.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards