Direktlänk till inlägg 20 februari 2007

Roadtrip

Av Ingrid - 20 februari 2007 16:40

Såhär går det till när mamma och jag ska sätta oss i bilen och köra ner till Nynäs från Norrtälje..Lastar in hö, spån, kassar med prylar, en jättematta, hundar och oss själva i bilen. Bakluckan går inte att stänga. Mor gör en magisk manöver. Luckjäveln går igen.Svänger ut från gården och hinner ungefär en halvmil innan mor kommer på att jag glömt min jacka.Vänder i en livsfarlig u-sväng.Rusar in och hämtar jackan, upptäcker att mina nycklar ligger i fickan på den. Gör ett nytt försök att komma iväg.Gör det obligatoriska stoppet vid Statoilmacken vid södra infarten. Förutom att tanka bunkras alla nödvändiga kolhydrater som krävs för att hålla oss skärpta, någolunda sams och alerta under resan. Iväg!Matar mor med vaniljmunkar. Pratar oavbrutet, säger smädligheter om andra trafikanter och får en gång i minuten hindra lille Gunvald från att tränga sig fram mellan framsätena.I höjd med Solna blir mor inåtvänd (och koncentrerad), jag pratar mer än någonsin. Mor får ett nervsammanbrott. Jag matar henne med persikogodis. M: "Håll truten och tala om vad det står på skylten!"Jag: "Håll truten och tala om vad som står?"M: *vrålar osammanhängande*Jag läser på skylten. M: "Helvete!" *byter fil framför nosen på en långtradare*Jag: "Vi ska ner i den där tunneln."M: *sammanbitet* "Jag vet."Jag: "Den där pilen på skylten kröker sig åt höger, håll koll på det."M: *glosögd och med pulserande tinningar* Jag - vet - det.Jag: "Nu kröker den sig ännu mer.."(får en blick av mor som skulle kunna skära igenom titan)M: *plötsligt* "Läs på skylten! Vad fan står det??? Hjälp!"Ungefär så håller det på tills vi passerat Farsta och kommit ut på motorvägen.Tänk er de i princip hundratals gånger vi rest på utställningar tillsammans, åt alla håll och alla årstider. De stackars ovetande människor som glatt tackat ja till att åka med oss blir i regel väldigt tysta och bleka efter en stund i baksätet, lyssnades på oss två.Vi brukar skynda oss att försäkra att vi inte kommer slå ihjäl varann, vi bara triggar upp oss så vi ska orka med dagen. Passagerarna brukar, kritvita i ansiktet och med flackande blick, bara nicka...

 
 
Ingen bild

Mor

20 februari 2007 22:31

Ack ja, så sant! Men medge att vi håller oss pigga och på hugget...
Det är kul nästan hela tiden. Kommer du ihåg resan till Svenstavik med bortspolade broar i Noppikoski, vatten upp till navkapslarna, I skrek som en gris. Det var tider det! Pigg på en liten utställningsresa?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 18 juni 2012 12:19


Vilka underbara dagar vi haft i Spanien....! Vi har ätit en miljon oliver, latat oss vid poolen, snurrat i medeltidsgränder kl. 03 och dansat, badat i en toksalt Medelhavet, mumsat världens godaste mat, träffat sanslösa karaktärer, druckit 2-eurosv...

Av Ingrid - 27 maj 2012 15:24


    Hej och voff från Roslagen!

Av Ingrid - 26 maj 2012 11:17


Om 48 timmar åker O och jag på gemensam semester till Spanien! Första destination är Sevilla, sen tåg till Valencia på östkusten. Förväntningarna är höga, vi blev ju störtförälskade i Spanien under vår helg i Barcelona.... Det är 30 grader i Sevi...

Av Ingrid - 2 maj 2012 07:42


  Idag fyller jag 33 år! Firade igår en smula med glada kamrater i Stockholms 1:a majtåg och har jag tur fortsätter firandet idag.. Ha en fin dag, alla vänner! ...

Av Ingrid - 27 april 2012 07:28


Jobbar som en dåre, försöker emellanåt vara trevlig mot min omgivning, borde boka trimtid till Viggo (han liknar mer och mer en övervintrad hippie vilket han själv inte verkar ha ett dugg emot) samt vaccinera pyret - men det har inte hunnits med. Sna...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards